Friday, April 10, 2015

Rivercruise Vs pacutan air berirama@Wana Hotel Melaka

Haa....ari tuu dah ader entry pasai Wana hotel tuu kan...mmm..ni mamatwins nak citer part 2 Wana hotel....mmmm apa yee..
Di petangnya yg nyaman...mama n family dah keliling riverside melaka dgn rivercruise..tempahan khas oleh papa..Ini juga tujuan sebenarnya kami di sini utk kali ini..Papa dapat tiket percuma utk menaiki rivercruise semasa tempahan utk Wana Hotel....

Kesimpulannya...tempahan hotel tuu dah termasuk bayaran utk menaiki rivercruise...maybe satu promosi utk lariskan hotelnya kot....

Seperti yg dijanjikan, petangnya...kami menghala ke jeti utk menaiki rivercruise..sepatutnya..jika siap pembinaan penambahbaikan hotel tersebut..kami just tunggu di tepi hotel itu sahaja..tetapi memandangkan masih dalam pembinaan..kami terpaksa bertapak ke jetinya yg bdekatan bangunan merah2 tuu....

Kami cuma perlu menambah tiket utk si kembar...manakala arissa masih free...kalau tak silap dalam rm15 rasernya....entahlaa..sbb papa yg bayar...mama tak ambik portpun waktu tuu.....

Semasa check tiket..kami x dapatoun doorgift dari pihak rivercruise sbb tiket dewasa kami bukan dari kaunternya....mmmm aperlagi..si kecil mama kejenya duk menjeling jer kat jajan yg ditangan penumpang lain yg beli tiket kat kaunter....

Mmm...dah namanya budak...tangannya asyik duk tunjuk jer kat doorgift penumpang yg dapat..padahal tak sampai seringit pun barang yg dapatnya....buat2 tak faham jer laa mama yg malas melayan karenah si icha tuu...

Bot kami dah mula diidupkan enjinnya...teruja kami saat itu..almaklumlaa.. dah lama teringin nak naik rivercruise tu...asal datang melaka jer terpandang kat bot tuu mengusuri sungai....

Haa...tibalaa kami lak merasa suasana sepanjang mengusuri sungai melaka...setiap tempat yg dilaluinya mempunyai sejarahnya yg tersendiri..ader suara dari speaker yg berkumandang membacakan sejarah utk setiap kawasan2 itu....mama siap pesan kat si kembar utk cuba menyelami sejarah tersebut dan jalan leka berborak sesama sendiri....

Apa yg mengkagumkan mama..lukisan di setiap bangunannya memang cantik...lukisannya mengikut cerita utk setiap kawasan.....

Thursday, April 9, 2015

Wana hotel..Melaka..kami datang lagi...

Melaka...oh melaka..inilah tempat febret papa bila time cuti..kater cik somi...tempat ni ader banyak hotel yg murah2 kat groupon...sbb tuu dia selalu tempat kat melaka...

Kami semua ok ajer..asal boleh jalan2 sesamer....bagi papa, kalau cuti tuu cam kesian jer kalau tak bawak anak2 bercuti....

Kebetulan lak..kami dalam dalam kategori cikgu cikgi.makanya cuti selalu sesamer..sibuk pun sesamer waktu...alhamdulillah...semoga kau terus menganugerahkan kebahgiaan ini buat kami...dan berilah kami kekuatan untuk terus menikmati kehidupan yg kau anugerahkan ini dgn penuh kesyukuran ke hadratMu dgn sentiasa berada di landasanMu...amin...

Photoshoot ala2 princess gituuu....

Cik somi  memang suka sgt bab tempah2 photoshoot ni..kami selalu dipaksa utk temujanji yg dia dah aturkan..tapi bab2 makeup kan anak2 n tema2 ni..dia serahkan seratus peratus kat mamanya ni..apa lagi..tiap2 kali photoshoot..peninglaa mamanya ni memikirkan temanya...

Pikir punyer pikir..akhirnya mama terlintas utk buat tema ala2 princess memandangkan kami semua pempuan.... haa gituu...bajunya serba hitam....

First photoshoot..serba putih..santai n riadah...pas tu...di ipoh kami pergi utk tema pengantin n ... pas tu lak baju raya..kemudiannya temanya pakaian seragam unit beruniform....pas tu baju jubah princess... mmm pas ni aper laa lak yee...kena cuba2 pikir ni...

Tapi semua yg mama masukkan foto ni bukan dari hasil fotografer tuu..ni semua gambar2 curi semasa hadir pada waktu tersebut...gambarnya kena tunggu siap edit baru dapat...mmmm tunggu yeee...

Aper2pun...itulah hobby papa yg amat kami senangi...wlpun dia seorg gurugambar kat skolah..tapi utk sukakan anak2...dia lebih suka ambik pengalaman dari photografer lain utk menilai gambar2....

Aper2pun..kami okjer n thanks bebyk utk apa yang dilakukan buat kami...

Love u sayang.....

Murtabak cheese..meletooop

Melaka..kami datang lagi...


Friday, March 27, 2015

Catatan Keramat Diari Hidupku...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Puteri kembar Kami..Alyaa & Aina..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Icha hadir penyeri suasana si kembarku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Pesanan Mama....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails